Green TV

by

Astazi am descoperit ca TreeHugger (site-ul de articole si noutati “green” cumparat de Discovery in august) are acum si TV – aka video-uri online. Cool..

Si mai cool este concursul de “convenient truths” pe care l-au organizat – intre filmulete eco trimise de oameni “in carne si oase”, care fiind preocupati de mediu explica live cum aplica principii eco in viata de zi cu zi – ca tipa care povesteste ca e bine sa iei acasa ce mancare ramane de la restaurant ca sa o folosesti in loc sa devina gunoi, sau filmuletul haios care a luat locul 2, o amestecatura de actiuni haioase si replici ‘pe bune’ alaturate.. ‘do not send snow to the polar bears’

Imi place sa vad cum in alte tari miscarea eco ia amploare in randul oamenilor obisnuiti, la fel cum ma frustreaza extraordinar de tare sa vad ca in romania suntem inca in faza in care.. hm.. avem probleme mai importante, alte infrastructuri de realizat inaintea uneia care sa permita colectarea separata a deseurilor si reciclarea lor. etc etc etc.

De curand cineva m-a etichetat ca fiind ‘chiar prea green’.. pentru ca imi doresc sa se recicleze ce se poate recicla, sa se foloseasca produse reciclate sau cu durata de viata lunga (acumulatori in loc de baterii anyone?) si incerc sa aplic lucrurile astea in viata de zi cu zi (da, ma duc cu o punga de plastic refolosita la piata si cu una de panza la carefour, si da, merg cu metroul la servici).

Totusi succesul
– proiectului copacul de hartie (colectare si reciclare hartie)
– firmelor ca Green Pet Prod (colectare si reciclare PET’uri)
initiativei Vodafone pentru reciclarea telefoanelor mobile si a componentelor & accesoriilor
ma fac sa sper ca peste nu foarte mult timp vor exista mai multi oameni care sa fie eco si atunci eu sa fiu o persoana obisnuita, nicidecum ‘prea green’

Tags: , , ,

6 Responses to “Green TV”

  1. Alexandru Sever Says:

    Crezi ca un film gen “An Inconvenient Truth” poate mobiliza lumea? eu personal nu cred. Oamenii is prea prosti si ignoranti si nu stiu decat de frica. Trebuie indusa frica la nivel psihologic, stiu ca este o alta metoda de manipulare, dar altfel trebuie schimbata toata educatia si planeta nu mai are timp!

  2. Irina Says:

    Salut,

    da, cred ca cel putin unii oameni sunt mobilizati. Cei care sunt educati, care tind sa le pese si de lucrurile care se vor intampla in viitor, si care isi permit luxul sa se gandeasca si la altceva decat ziua de maine.

    Pentru cei care nu sunt atat de norocosi.. mai degraba decat frica se pare ca functioneaza factori economici. De ex in tari gen Germania, Danemarca, platesti garantie pentru berea la PET in magazin cand o cumperi, si-ti iei banii inapoi cand returnezi PET-ul (care va fi reciclat). Iar garantia este ceva gen 30-60% din pretul continutului.

  3. Anonymous Says:

    sa

  4. Alexandru Sever Says:

    Salut

    Pai da, dar ce spui tu trebuie impus de conducerea politica care trebuie sa fie constienta iar omul va face asta oricum, atat din cauza avantajelor banesti cat si din cauza fricii de sanctiunea legala. Important este sa nu se mia produca energie in felul in care se produce si ca omul sa si schimbe vechiurile obiceiuri in care obisnuieste sa conduca masini si sa foloseasca energia poluanta care este ce i drept mai ieftina si mai eficienta. Numai ca planeta nu mai are timp pt asa cva iar omul poate fi convins in cam 100 de ani sa renunte la lux si confort pt planeta. Asadar masurile trebuie sa fie rapide si radicale, propun o dezbatere pe tema asta, dar eu nu stiu sa folosesc acest blog si imi va fi mai dificil, te rog sa ma lamuresti un pic in privinta asta! Ideea mea este adunarea celor care gandesc, care nu s asa putini, manipularea celor prosti, castigarea alegerilor, impunea unui regim sever in Romania s ide aici m am oprit pt ca aici se opreste pentru ca cei de afara nu vor dori vreodata sa faca asta, deci ideea nu este buna. Creearea unei comunitati online, care sa adune cat mai multi adepti si votanti este singura posibilitate zic eu, astept sugestii.

  5. natalia Says:

    salut, vara asta mi-am petrecut-o partial in germania cu o bursa. la caminul unde locuiam din prima zi ni s-a facut instructaj cu privire la gunoi (ce unde se arunca). dupa, am auzit puteau amenda intreg etajul pentru aruncarea necorespunzatoare a gunoiului. ideea e ca noi “esticii salbatici” ne tineam mai bine de reguli, ne implicam mai mult in curatenie si colectare de chestii reciclabile (decat nemtii din camin). se pare ca in afara granitelor tarii romanii sunt mai “eco” decat la ei in tara unde n-au chef de incalzire globala si protectia mediului.
    si in legatura cu garantia PET-urilor, cred ca poporul trebuie educat in directia asta. adica in momentul in care ar vedea cat il costa sa arunce pur si simplu la ghena PET-u cred ca romanul s-ar conforma. poate am vedea oamenii in supermarketuri stand la coada masinariei de colectare cu zeci de PET-uri in plase “eco” din material, refuzand cele de la casa. si ar fi un mic pas inainte

  6. Irina Says:

    ciao, natalia.

    si eu am fost de curand in italia la niste amici care locuiau intr-un orasel foarte mic, in care gunoiul se colecta separat.. aveau 4 containere: hartie, gunoi “umed” (gen resturi de mancare/plante), plastic, si nu mai stiu ce. m-a uimit faptul ca pentru ei era normal sa separe chestiile inainte sa le arunce, sau sa puna in containerul care trebuie.. ceva care in romania mi se pare greu de obtinutšŸ™‚

    pana una alta, eu am acum un container de hartie si unul pentru restul.. in curand o sa-mi fac un container pentru “gunoi umed”, care o sa aiba o punga de plastic izolantašŸ˜, si unul pentru gunoiul care nu are nevoie de punga.. si care cred ca va fi mult mai mare ca volum.

    despre pet-uri, ai dreptate, insa trebuie ca masura asta sa fie impusa administrativ, pentru ca in momentul asta se pare ca aruncatul la ghena nu e scump deloc..

Leave a Reply

