De consum

by
  • de curant mi-a dat cineva link la stuff white people like, un blog extrem de caustico-haios in care am gasit, printre altele, un post despre reciclare care atinge un aspect interesant: reciclarea nu “bate” ne-producerea gunoiului

“Recycling is fantastic! You can still buy all the stuff you like (bottled water, beer, wine, organic iced tea, and cans of all varieties) and then when you’re done you just put it in a DIFFERENT bin than where you would throw your other garbage. And boom! Environment saved! Everyone feels great, it’s so easy! This is important because all white feel guilty about producing waste. It doesn’t stop them from doing it, but they feel guilty about it.”

Restul postului mi s-a parut amuzant si pentru ca m-am recunoscut in personajul care se straduie sa recicleze chiar cu pretul unui efort/ riscul de a parea ciudat in ochii altora. Acum cateva saptamani doar am umblat prin San Francisco cu 2 sticle (de sticla) de 750ml in geanta, si dat fiind ca miticele pubele albastre nu erau prin zona in care am umblat au ajuns la cineva acasa – unde, foarte interesant, unele din materialele reciclabile – hartia si sticla daca imi aduc aminte bine – se pun in acelasi container – ceea ce face procesul mai usor pentru cel care produce deseurile si, ma gandesc, elementele astea 2 se pot separa usor intre ele

  • video funny despre mersul cu masina in statele unite, consumul de benzina, cresterea pretului la petrol
  • mi-am adus aminte de replica “consumand, ne consumam” pe care am vazut-o mai demult pe un afis in Italia. In perspectiva asta, organica, primul lucru care imi vine in minte e mancarea. Pe care multi o cumpara/prepara in exces si apoi o arunca, pe care o luam la restaurant – in portii din ce in ce mai mari – si o mancam jumatate, sau, mai rau, o mancam pe toata desi de la un anumit moment nu mai avem nevoie de caloriile respective. Oare care ar fi situatia daca am fi mai Zen la capitolul mancare.. hm, dar asta ar fi anti-consumerism pe fata😀

Per total, o steluta pentru consum exagerat, de dragul consumului, sau doar pentru ca putem sa o facem.

Tags: ,

Leave a Reply

