Un experiment dubios :)

by

Ce se intampla cand ai preocupari eco si lucrezi de acasa? Printre altele, incepi sa “simti” niste ritmuri mai speciale.. de exemplu, ritmul de dus gunoiul: o data la 2-3 zile. ritmul in care se termina sticlele de apa de baut de 5 litri: o data la 2-3 zile.. coincidenta tocmai buna pentru un experiment nu neaparat eco dar destul de dubios (a’ la Brainiac).
Mai intai rezultatul:
)

Si apoi explicatia: pentru verificarea ipotezei ca ritmul e exact la acelasi, am pus gunoiul IN sticlele de plastic si am verificat ipoteza ca atunci cand se umple o sticla, se termina urmatoarea sticla de apa si ciclul continua in acelasi ritm🙂 (partile fun la experiment sunt: 1. taiatul sticlei 2. sa-ti imaginezi fata gunoierilor cand vor vedea ca in loc sa pui gunoiul in pungi, l-ai pus in sticle mari si semi-sigilate (prin impingerea “capacului” in interior) :D)

Experimentul a avut loc prin mai, si echilibrul era perfect.. de cand a venit caldura, sticlele se “consuma” mult mai repede..

Later edit:

Concluzie: ar trebui sa reciclez peturile in loc sa pun gunoiul in ele🙂
Concluzie 2: cand pui gunoiul in recipiente mai mici iti dai seama ca produci foarte mult😐

Tags:

14 Responses to “Un experiment dubios :)”

  1. Traian Says:

    O idee foarte tare🙂

  2. Florina Says:

    Poate te trezesti ca e declarata opera de arta ideea ta :))

  3. Irina Says:

    Mersi🙂

    Daca s-ar vinde apa pe la 7 kile asa, ar fi si fezabila – asa cu astea de 5 litri e destul de incomod sa arunci in ele, nu prea poti sa faci asta de la distanta de mai mult un pas.

  4. Adelle Says:

    Hmm… ingenioasa idee, dar am indolieli ca ar fi ceva eco in toata treaba.🙂
    gunoiul ar trebui in primul rand impartit, stiu e greu, e complicat, dar se poate. Peturile si chiar bidoanele de 5 l se pot recicla.😉

  5. Irina Says:

    Ciao Adelle, mersi de comment.

    Ai foarte mare dreptate in privinta faptului ca nu e nimic eco in idee – in afara de faptul ca cel putin pe mine m-a facut sa vad foarte clar ca produc gunoi cu o rata impresionanta🙂 si asta e ingrijorator.

  6. sandra g Says:

    Intr-adevar, cel mai eco e sa separi si reciclezi. Pana va fi posibil sa faci asta in Bucuresti, solutia Irinei mi se pare geniala: cumparand bidoane in loc de sticle de apa consumi mai putin plastic, si folosind bidoanele la gunoi, nu mai consumi saci de gunoi sau pungi de plastic… deci pana la noi ordine, e win-win treaba🙂

    Mersi de idee! Foarte tare🙂

  7. Adelle Says:

    @sandra g: dar se poate recicla in Bucuresti. Am mai discutat despre asta, e mai greu, dar se poate. E adevarat, e ca mai comod sa pui gunoi in peturi, decat sa colectez peturi, sa le storcesti, si o data la 2 luni sa mergi cu ele la un depozit de reciclare.
    Familia mea si vecinii mei colectam atata hartie cat si peturi/bidoane. A fost mai greu la inceput, dar ne-am obisnuit cu totii. Exista o lista cu depozite, si poti gasi unul in apropierea ta. Chiar Irina a facut o astfel de lista la un moment dat.

    Si totusi nu as promova acest “experiment” ca fiind eco. Daca tot vrei sa faci ceva pt environment, atunci fa-o cum trebuie. Si sunt un pic suparata pentru ca blogurile au o influenta destul de mare si nu imi place sa vad ca astfel de “experiemente” sunt considerate eco.
    Haideti sa promovam reciclarea adevarata (care e posibil chiar si in Romania), sa promovam consumul cumpatat, sa promovam curatenia si sa sanctionam pe cei ce murdaresc.

    @irina: am inteles ideea ta si cantitatea de gunoi produsa. Privind in felul acesta, experimentul mi se pare mai simpatic.😛

    Scuze daca am fost mai dura, nu e nimic personal, doar subiectul care mi se pare important.🙂 si scuze ca m-am lungit🙂

  8. Irina Says:

    Ciao Adelle din nou,

    ma bucur ca te-ai ‘lungit’, sunt perfect de acord cu perspectiva ta (am si editat nitel postul ca sa se inteleaga ca e doar un experiment :)).

    Pe de alta parte, imi dau seama ca sa reciclezi acum in Bucuresti este posibil, dar foarte departe de ok sau comod, cum e in alte locuri (si ar fi normal sa fie asa si la noi). Infrastructura e de-abia in constructie, sunt ceva containere diferentiate, lumea imi tot spune ca gunoierii le impreuna in aceeasi masina cand le iau, centrele specializate sunt toate la periferie si accepta doar cantitati mari daca nu te rogi de ei, prin urmare chiar trebuie sa te stradui, sa mergi acolo cumva cu masina, etc.

    Planul curent este sa ma apuc sa vad unde sunt containere *prin oras*, si care sa fie si luate separat de colectori, si sa ma apuc sa le marchez pe o harta cum e aia cu bateriile. Dat fiind ca e destul de munca apreciez orice ajutor – zone in care cineva stie sigur ca containerele se iau / nu se iau separat de ex ar ajuta major.

    O alta idee ar fi, pt hartie, ca s-ar putea aduna hartia la fiecare bloc/scara si sa fie luata din cand in cand de o firma sau de copacul de hartie. Pana acum administratora de la mine e foarte sceptica, nu e loc in care sa o strangem, daca punem containere se vor fura, etc dar sper sa gasesc o solutie practica cumva.

  9. Adelle Says:

    Foarte tare ideea cu harta containerelor separate.🙂

    Alte idei/propuneri:
    – un articol despre cum putem face mai mic gunoiul, adica presat cutiile de lapte, presat peturile etc etc (cred eu ca ar putea fi util)
    – Padurile din jurul Bucurestiului, ce se intampla cu ele.
    De exemplu in Padurea Baneasa se taie copacii “ca in codru”. Zilnic vad trecand carute pline ochi cu copaci verzi taiati. Exista zone in padure defrisate complet. Am intrebat padurarul ce s-a intamplat si mi-a zis ca “furtuna e de vina”. Pot incerca sa aduc si poze pentru dovezi. Si sunt convinsa ca sunt probleme si in alte paduri. Macar sa le facem publice, sa se miste ceva.
    Eu am scris catorva ziare, dar se pare ca subiectul nu e destul de “horror si bloody”.
    – as mai fi interesata de preparerea diverselor solutii eco pentru curatenie. De exemplu cum sa cureti geamurile cu otet.🙂

  10. Irina Says:

    Ciao,

    imi plac ideile tale – e foarte trist ce spui de Baneasa😦. Daca scrii despre ele te linkez de aici / mai putem trimite si la organizatii eco sa incercam sa miscam ceva.

  11. Josephine Says:

    sal!

    de ce apa imbuteliata in pet-uri?!!? apa din bucuresti e ok pentru consum, cel putin din buletinele apa nova, dar tevile sunt cum sunt… si eu consumam numai apa plata, dar am renuntat tocmai din cauza pet-urilor, care desi sunt duse la reciclat de catre un domn binevoitor care face curat la mine in bloc, tot peturi sunt.. si prefer sa nu mai cumpar. so am trecut la apa minerala “cu bule”, imbuteliata in sticle din sticla🙂 returnabile … inca nu am facut bilantul emisiilor in cele doua cazuri, dar banuiesc ca e mai low in cel din urma🙂

  12. Irina Says:

    Ciao Josephine!

    eu nu mai beau apa de la robinet de cand am cactusi.. de ce? am pus un vas mic cu apa langa ei, sa-i ud mai comod.. in cateva luni pe peretii vasului s-a depus o substanta alba consistenta – cum imi inchipui ca sunt depunerile de calciu pe masinile de spalat.

    E super tare ca reusesti sa bei apa din sticla.. pentru mine chestia asta nu era prea fezabila pt ca beau destul de multa si alea sunt grele – dar acum mi-a venit ideea ca le-as putea transfera intr-un pet mare in fata chioscului si sa le car cu ala😀

  13. Josephine Says:

    hey!
    that would be .. weird🙂 si eu beau multa apa. dar apa minerala carbogazoasa de care iti spuneam poate fi lasata fara dop in figider si devine dupa un timp … “mai” plata🙂 .. si nu simti ca iti sar ochii din cap cand o bei🙂
    anyway, imi place blogul, poate ar trebui sa postezi ceva despre 22 septembrie, ziua fara masini. cred ca e important sa stie cat mai multa lume, desi cei care citesc post-urile tale cred ca stiu deja🙂

    numai bine

  14. Irina Says:

    Ciao,

    tx de tip😉
    da, as fi mandria pensionarilor din cartier😀

Leave a Reply

