In padure la Baneasa (Vetoo!)

by

Sambata am fost in padure la Baneasa la o actiune de ecologizare organizata de mai mult verde.

Pe langa satisfactia de a fi contribuit la strangerea celor 1.5 tone de deseuri (in 3-4 ore, 40 persoane), m-am bucurat sa cunosc multi oameni interesanti si cu preocupari eco, sa facem schimb de idei, opinii si.. frustrari :p, si sa revad cativa prieteni care venisera fara sa stim unii de altii.

Partea de strangere efectiva a fost interesanta – am avut saci de culori diferite pentru deseuri diferite, niste greble pentru scos la iveala deseuri care s-au dovedit a fi foarte utile. Pe parcursul selectiei s-au produs diverse niveluri de organizare – de la inceput, cand fiecare plecase eroic cu 3 saci, la etapa intermediara in care, in aria in care m-am invartit eu, fiecare ramasese cu sacul de plastic si cel de menajere si de fiecare data cand gaseam cioburi strigam ‘sticlaaaa’ pentru a-l chema pe cel cu magicul sac de sticla🙂. In ultima parte eram deja organizati intr-o ceata, fiecare cu alt sac, mergeam si faceam ‘tabara’ in poiana unde lasam sacii mai grei si exploram in jur cu cate un sac mai usor.

Nu am mai fost in padurea Baneasa de cand eram mica – si am fost surprinsa de cat de multe gunoaie erau acolo. Mai ales ca am aflat ca au mai fost cateva ture de ecologizare acolo si ca ‘nu mai e ce a fost’. Foarte multe sticle, plase de plastic, ambalaje de snacksuri, uneori ramase de ani de zile. Gunoaie ascunse in scorburi (uau!), un loc in care cineva deversase vreo 100 de capace de sticle de bere si suc.. locuri in care se pusesera deseuri peste deseuri. Momente funny de genul ‘a, uite si o ghinda!’.

La final am lasat pe marginea drumului 2 saci cu materiale de constructie gasite in apropierea soselei, in padure. Cu necaz am aflat ca masina de colectat gunoaiele din zona a trecut, muncitorii au scos materialele din sac si le-au lasat tot pe marginea drumului, luand doar sacii..

Nota: un eveniment de 5 stele . Felicitari Andreei de la maimultverde si lui Adi, “managerul bicicletelor” de la cicloteque, care au ne-au coordonat pe noi, mirificii voluntari🙂.

Tags: , , ,

3 Responses to “In padure la Baneasa (Vetoo!)”

  1. Vaca Verde Says:

    Salut!
    Sunt Vaca Verde si vreau sa particip la actiuni de felul asta in Bucuresti si in imprejurimi. Sunt cam haotica si nu aflu niciodata in timp util, asa ca as aprecia daca m-ar anunta si pe mine cineva. Vin cu intariri!
    Merci!

  2. Irina Says:

    Pai ideea e sa te inscrii la 1-2 (9?) organizatii si te anunta ei cand fac actiuni. Eu de exemplu sunt inscrisa pe maimultverde.ro si au dat ei mesaj ca au nevoie de voluntari. Bine ai venit in tabara verde!🙂

  3. mihai Says:

    am fost si eu p-acolo (apar chiar in poza, ganditor privind gunoiul:-)) si a fost frumos.

    m-as mai duce si alta data. astept mesaje de la Mai Mult Verde.

Leave a Reply

