Bye bye pliante – pregatim artileria :)

by

Actualizare: intre timp a aparut varianta imbunatatita a abtibildelor: https://steleverzi.wordpress.com/2009/06/02/daca-te-ai-saturat-de-pliante/

La mine la scara se aduna 10kg hartie /saptamana din pliante publicitare + efort de distributie + fiecare ia din cutia postala si da la gunoi.

O solutie ar fi reciclarea, dar o solutie si mai buna ar fi prevenirea spam-ului. Din toate cataloagele lasate la mine in scara, un procent insignifiant este luat de locatari, restul ajung in cutia cu hartii care se arunca ๐Ÿ˜ฆ pentru ca nu avem infrastructura sa o reciclam usor.

Solutia? Sticker “nu puneti reclame” pe cutia postala!!

1) gasesti stickere (free) la verdecafe (mihai eminescu intersectie cu icoanei)
2) poti sa faci tu stickere foarte simplu, cu:

  • o foaie simpla de hartie + stoci (sau o “coala de etichete scolare” de la orice librarie) – 0.5RON
  • modelul
  • 1 minut ca sa admiri ce frumos arata:

PS: Ca sa castigi si mai multe puncte “eco”, poti da stickerele care iti raman prietenilor/vecinilor.

(Ideea cu stickere mi-a venit in urma unei excursii on Olanda unde sunt pe toate cutiile postale. Pornind de la modelul pus la dispozitie deย gramo (tx!)ย am facut o pagina cu stickere printabile care se potrivesc pe foile cu etichete scolare care se gasesc la librarie. O mandrete ย ๐Ÿ™‚

PS: daca doar unele reclame iti folosesc, in timp ce altele le ignori, te poti “dezabona” de la cele care nu iti trebuiesc, cu un simplu telefon. Detalii la salveazauncopac.ro

Tags: , , , ,

71 Responses to “Bye bye pliante – pregatim artileria :)”

  1. gramo Says:

    O sa le folosim si noi, fiindca ni se par mai bune. Multumim!

  2. Fara reclame, va rog! at Gramo`s World Says:

    […] Acum am vazut, are si Dan Dumitrescu o initiativa asemanatoare. LE2: Irina are niste stickere mai bune decat ale noastre. Mesajul e mai direct si mai ferm, iar culoarea rosie e probabil cea mai […]

  3. Irina Says:

    super!

    ma apuc sa imprastii vestea!

  4. 3dS Says:

    “Fight fire with fire”:

    Inainte sa ne punem bulinele, facem cateva copii si le distribuim cate una si vecinilor de scara, cu manifest si instructiuni pe spate…

  5. Irina Says:

    Hello & welcome ๐Ÿ™‚

    e foarte buna ideea: oricum printezi o foaie care are multe abtibilde

    o sa fac astazi si maine primul experiment cu vecinii mei – sunt increzatoare pentru ca in cutia de carton de langa cutiile postale sunt mereu pliante arunacte in cantitati impresionante

    am primit din public ideea ca atunci cand merg pe la vecini sa-i intreb pur si simplu daca vor sau nu; daca vor, lipesc eu si pentru ei, ca sa fie cat mai putin stres pentru ei.

    va anunt cum a decurs incursiunea in bloc ๐Ÿ™‚

  6. printul77700 Says:

    ok.intrebare scurta?de ce sa facem asta?pur si simplu de ce?

  7. Irina Says:

    Foarte buna intrebarea!

    Deci: ne punem sticker DACA in mod constant aruncam pliantele la gunoi, pentru ca reducerea consumului e mai eficienta (dpdv eco) decat reciclarea / aruncarea la gunoi.

    La mine la scara se aduna 10kg hartie /saptamana.
    + efort de distributie + fiecare ia din cutia postala si da la gunoi.

    O solutie ar fi reciclarea, dar o solutie si mai buna ar fi prevenirea spam-ului. Din toate cataloagele lasate la mine in scara, un procent insignifiant este luat de locatari, restul ajung in cutia cu hartii care se arunca ๐Ÿ˜ฆ pentru ca nu avem infrastructura sa o reciclam usor.

    In alte tari se face asta – multe din europa si chiar si in state ๐Ÿ™‚ : http://www.catalogchoice.org/

  8. K. Says:

    Compania care isi face reclama ARE interesul ca locatarii sa citeasca pliantele respective – CLAR.

    DAR ii angajeaza niste oameni care sa imparta aceste zeci de kilograme de hartie in cutiile voastre postale. Pe oamenii aia ii intereseaza:
    a) sa-si ia banii
    b) sa scapa de “maculatura” cu efort minim

    MORALA: nu stiu daca pe distribuitorii propriu-zisi o sa-i intereseze stickerele voastre.

    TOTUSI, companiile care fac reclama efectueaza verificari periodice ale modului in care sunt distribuite pliantele – pe zone. Suna persoane care verifica si persoane (care se ocupa cu distribuirea) care “manaresc” verificarile, astfel incat sa dea bine pe hartie.

    SUGESTIE: pe langa efortul individual pe care il face fiecare, initiativa noastra ar trebui adusa si la cunostiinta celor care se ocupa de campanii – incat sa verifice SI ca pliantele lor nu ajung in cutiile postale marcate cu NU.

    SOLUTIA #2 (din tarile mai civilizate, ce a zis Irina) este organizarea unei cutii postale speciale pentru spam.

  9. Bogdan Says:

    Foarte buna ideea ๐Ÿ™‚

  10. alexnadra Says:

    sincer, nu cred ca vor functiona….cei care pun reclamele astea in cutiuta voastra postala sunt verificati de catre cei care angajeaza.el e obligat sa puna in posta voastra material publicitar chiar daca scrie ceva de mama lui pe ea…sorry…nu cred ca functioneaza

  11. mile Says:

    @k. : de acord cu propunerea ta – contactarea “originii” spam-ului e completarea fireasca a ideii Irinei – actionezi si la celalalt capat al lantului de spam

  12. Dia Says:

    @ alexnadra: El e obligat sa incerce sa le distribuie, nu sa ni le vare pe gat. La fel cum pe strada poti sa nu primesti pliante (nu am vazut pe nimeni alergand dupa mine sa mi-l dea), la fel si acasa, cred ca e dreptul nostru sa refuzam. Si chiar daca el ar fi obligat, noi nu suntem obligati.

    Sper sa functioneze.

  13. Irina Says:

    Wow, discutia se infierbanta ๐Ÿ™‚

    Sunt de acord ca distribuitorii au targeturi, dar explicatia data de dia e foarte buna asa ca nu continui argumentul.

    Nu stiu daca ati vazut postul trecut in care povesteam ca am sunat la carefour si le-am zis sa nu imi mai trimita pliante si m-au pus pe lista cu ‘nu’ (https://steleverzi.wordpress.com/2008/10/09/carrefour-bye-bye-pliante/). Asa ca se poate actiona si la capatul celalalt – direct la companii (cel putin la cele mari :D).

  14. Vlad Says:

    Eu as vrea un model pe care sa scrie totusi si ceva de genul ‘cu exceptia reclamelor la pizza’ :))

  15. Irina Says:

    Sorry, daca facem abtibilde cu exceptia fiecaruia nu ajungem nicaieri, nu o sa stea nimeni sa le citeasca. ๐Ÿ™‚

    Daca daca ai prieteni care nu sunt interesati de reclame – let them know about this

  16. Josephine Says:

    Salut, Irina!

    Felicitari pentru initiativa, de ceva vreme ma gandeam sa fac un astfel de sticker sau sa ma duc sa scriu cu markerul pe cutia postala, in cel mai rau caz.. Am o singura precizare: in Germania, textul acestor stickere mai continea si un “Bitte”.. Acum, dupa toate comments-urile care sustin ca stickerele vor fi oricum ignorate si reclamele ne vor umple in continuare cutiile postale, nu spun ca un “Va rugam frumos” sau “Multumim” va schimba mare lucru, dar .. m-am gandit ca ar fi dragut ๐Ÿ™‚ Oricum, super tare, maine le printez si le fac cadou ๐Ÿ™‚

  17. yoli Says:

    she’s right ๐Ÿ˜€

  18. Nu puneti reclame! at Gramo`s World Says:

    […] ideii, din cate stim, e Irina. Am vazut discutia pornita de ea pe forumul Mai Mult Verde si pe Schimba Lumea si ne-am gandit sa […]

  19. Irina Says:

    @Josephine & ypoli: ai dreptate, e dragut sa pui si ‘multumesc’ – insa am vrut sa transmit un mesaj scurt, clar si puternic, care sa nu poata fi ignorat, si cel de acum a fost cea mai buna gaselnita. o sa ma vad daca pot inghesui cumva si multumesc fara sa devina prea incarcat stickerul.

    super tare ca iti pui abtibildul – let us know cum au fost primite abtibildurile date cadou!

  20. Josephine Says:

    Salut, Irina!

    [Se pare ca ne-am cunoscut la ziua fara masini, eu eram cu Vlad, fratele meu :)]

    In alta ordine de idei, stickerul meu a supravietuit pe cutia postala aprox. 18 ore, pana cand am descoperit ca fusese smuls si bineinteles, mi se lasase si o brosura in cutie… Oricum, am scos suficiente incat sa lipesc zilnic unul, daca va mai fi nevoie… ๐Ÿ™‚

  21. Irina Says:

    Ciao,

    [foarte tare! bine te-am gasit si aici :D]

    si stickerul meu a fost vandalizat saptamana trecuta – insa de atunci supravietuieste foarte bine. (suspectez ca l-a rupt femeia de servici crezand ca e mizerie – dar n-am gasit-o sa o intreb).

    in rest, cum a mers cu cadourile? ai gasit amatori ai ideii?

  22. serghey Says:

    vreau si eu:)

  23. Romanul plecat din tara at Gramo`s World Says:

    […] minte initiativa Nu puneti reclame!, nu? Noi am scris doua posturi despre asta. In primul spuneam ca “n-am inventat noi chestia […]

  24. Cristi Says:

    Teoretic va dau dreptate insa uneori se mai nimereste si o reclama buna prin cutie.
    Cred ca prefer sa le iau si sa le reciclez personal dupa ce citesc ce ma intereseaza.

    Acum vre-o luna am vazut insa o schimbare la unul din cei ce distribuie reclama respectiva, nu mai punea in fiecare cutie postala, le lasa gramada, destule cat pentru toata scara. Cine vrea poate sa ia, altfel raman si pot fi stranse mai usor pentru reciclare daca se face.

  25. Anca Ilie Says:

    Cred ca tine de educatie. Am stat un an in Budapesta la un masterat si niciodata nu mi-a bagat nimeni spam-uri in cutia de scrisori! In schimb, gaseam un teanc intr-o cutie special destinata, alaturi de cutiile de scrisori, de unde puteam lua, daca ma interesau, orice vroiam eu. DACA si DOAR CE ma interesa. Asta ar trebui facut. Parerea mea!
    Si bun gasit tuturor, acum va scriu prima oara!

  26. Adelle Says:

    Irina, mare bravo pentru initiativa!

  27. Irina Says:

    Mersi Adelle – sa-mi spui daca ai cumva nevoie de un sticker ๐Ÿ˜‰

  28. De pe net (din ultima vreme) at Gramo`s World Says:

    […] Bobby a lansat blogul oficial al Yahoo Romania, Vivi a lansat Harta politicii din romรขnia, Subiectiv are o dilema etica interesanta, Dan a facut un party pe blog (ideea ni s-a parut cool), Metropotam a fost la Verde Cafe (dar se pare ca n-a observat stickerele cu Nu puneti reclame). […]

  29. Sirg Says:

    Sincer nu vad cum initiative din astea contribuie la diminuarea numarului de hartie irosita. Problema nu e ca hartia se iroseste pt ca sa fac pliante din ea, ci ca nu se recicleaza!

    In loc sa pui un sticker ca un picior in cur la tine pe cutia postala, mai bine pui un afis cu reciclati sau ceva de genul, sau un cos pentru hartie pt reciclare.

    Tu nu ai cum sa influentezi compania de publicitate, astfel incat din cauza ca 2% din populatia urbana are un sticker pe cutia postala, ei sa printeze mai putine pliante si astfel sa salveze padurile sau mai stiu eu ce filozofie din asta.

    Parerea mea e ca ecologistii fac adesea o greseala si anume ca nu inteleg fenomenele ca procese interconectate, ci iau numai o situatie anume, si o decupeaza din context. De exemplu, daca nu mai intra la mine pliantele se salveaza x% pliante, deci se economiseste atata hartie, deci se salveaza atatia copaci, atata oxigen samd. De parca firma de publicitate ar taia copacii. Exista un trust mare care prelucreaza lemnul si face hartie industrial, pt sute de mii de redistribuitori si furnizori care distribuie mai departe si pe la a 4-a mana ajunge hartia la tipografie, dupa care la tine in posta. Ma rog, am simplificat, dar daca ai vrea sa schimbi ceva, ar trebui sa mergi la compania mare care face hartia sau ceva de genul, dar noi avem nevoie de hartie deci ce facem… in fine.. am lungit-o prea mult.

    Sunt initiative simpatice dar doar pt ca sa ne aflam in treaba… scuza-mi scepticismul. Ma rog, e o ocupatie onorabila, dar trebuie sa ai si rezultate, altfel suntem doar poeti

  30. Sirg Says:

    completare – uite, Adela mai sus are o sugestie eleganta si constructiva, din care castiga ambele parti – o cutie speciala pentru reclame…
    Ideea e sa castigam toti, nu sa facem o cruciada si sa le luam la cei cu pliantele jobul lor trist dar de care au nevoie.

  31. Josephine Says:

    Sirg, nu spun ca nu ai dreptate, dar pe de alta parte, EU NU AM CERUT NIMANUI ACELE RECLAME! Daca s-ar respecta dorinta fiecaruia de a nu mai fi bombardat cu reclame, oare s-ar mai printa atat de multe?! E un fel de dollar voting… Am ajuns sa pun aproape in fiecare zi cate un sticker pe cutia postala, fiindca sunt efectiv smulse, iar cutia este in continuare infundata de toate prostiile inutile pe care, daca vreau, le pot gasi si pe net. Pe mine ma deranjeaza in primul rand ca se printeaza reclamele astea, in al doilea rand ca nimeni nu le recicleaza si nu isi asuma raspunderea pentru ce se intampla dupa cele 5 secunde in care au fost rasfoite si in al treilea rand ca acei bieti oameni cu aceste joburi de cacat ori nu stiu sa citeasca ori dau dovada de exces de zel…

  32. Andreea Vaas Says:

    cat de tare si asa ma enervau spamurile alea

  33. Gramo’s World in 2008 at Gramo`s World Says:

    […] de la reciclare!” (vezi aici, aici, aici si aici, de pilda) 9 octombrie: Gramo se implica in proiectul Irinei de a scapa de reclamele din cutia postala (vezi si […]

  34. Sticker Says:

    Ati spus ca stickerele se fura / se rup destul de repede in multe cazuri. . Si totdeauna o sa le inlocuiti cu altele. Plus ca nu prea au eficienta. Sa nu uitam ca si stickerele sunt facute din copaci + chimicale. Nu ar fi mai usor sa scriem pe cutia postala cu ceva vizibil? Nici nu se mai poate fura si nici nu se rupe ce e scris.

  35. Irina Says:

    Ciao Sticker :),

    e buna ideea ta, singura chestie e cum facem sa nu fie ignorat mesajul de catre cei care pun pliante, confundandu-l cu o zmangaleala? daca gasesti o solutie pt cutia ta postala, trimite-ne o poza te rog!

    O alta idee interesanta a avut-o un tip care si-a pus pur si simplu o hartie pe care a scris mesajul, lipita cu scoci de cutie. Ingenios! ๐Ÿ™‚ La fel ar merge si modelul printat pe hartie obisnuita si lipit.

    Despre hartia stickerelor, e vorba de 25 abtibilde dintr-o coala de hartie – deci daca ar fi schimbate in fiecare zi ar fi o foaie pe luna – ceea ce e foarte putin comparand cu kilogramele de pliante pe care le primim.

    Pana una alta, point taken, am actualizat postul recomandand hartia normala in loc de hartie de etichete. Mersi!

  36. Sticker Says:

    Multumesc pentru raspuns, Irina. Doar cateva precizari am :
    1. Ideea e sa scrie frumos ๐Ÿ™‚ si foarte vizibil si cum spunea cineva aici sa apara si un “va rog” sau “multumesc”
    2. Cat de mult se baga in seama ca scrie acolo, asta e alt subiect ๐Ÿ™‚ . Probabil daca s-ar face intr-o scara de bloc o intelegere ca sa fie lasat doar 1 exemplar care sa poata fi studiat de toti cei interesati din scara respectiva…nu stiu, e doar o alta idee. Dar cel mai bine ar fi ca supermarketurile sa reuseasca sa-si schimbe politica in ce priveste aceste reviste – si-ar reduce si ei costurile – si sa instruiasca pe cei care distribuie. Cred ca de acolo trebuie pornit. Si apoi restul ๐Ÿ™‚

  37. Irina Says:

    Ciao Sticker,

    1 – perfect de acord – ti-am zis, daca gasesti cum sa scrii, pune o poza, m-ar bucura mult. Pe cutia mea postala si cu gaurele nu mi-e clar cum as putea-o face, dar sunt deschisa la idee ๐Ÿ™‚

    2 – am sunat la cateva supermarketuri sa ii rog sa nu imi mai trimita pliante – unii mi-au sugerat sa imi pun o hartiuta pe cutia postala si au fost socati ca distribuitorii au ignorat-o, cand le-am spus ca am deja. Si au spus ca vor accentua distribuitorilor sa respecte mesajul.
    Rezultatul telefoanelor astora e aici – http://salveazauncopac.ro/ – o sa scriu in curand un post full despre ce si cum.

  38. lungucatalin Says:

    e ok!!!asa sa fie!

  39. Mihai Viteazu' Says:

    super de acord!!!! Bravo!!! Eu sunt ecologista inraita! Am trimis anuntul vostru la toata firma mea si toti colaboratorii mei din alte firme! Dati mai departe! Conteaza!

  40. Irina Says:

    Ciao,

    mersi mult pentru sprijin! Keep it green!

    IRina

  41. Concediaza-ti seful! Says:

    foarte buna ideea

    deja o promovez peste tot ๐Ÿ™‚

    succes ๐Ÿ™‚

  42. distribuitor de pliante Says:

    Problema cum o privesti tu este doar o parte a intregului (cum mentiona cineva mai devreme) si nu vei reusi sa obtii ceva atata timp cat nu exista o legislatie in privinta pliantelor. Lipirea unui sticker este egala cu zero; nu va fi luat in considerare niciodata iti zic asta din experienta pt ca nimic nu ma constrange sa iau in considerare diverse lucruri scrise sau lipite pe cutiile postale. Iar in ceea ce priveste companiile care zici tu ca ar avea o lista cu cei la care sa nu se distribuie pliante ete doar o vrajeala sa te faca sa nu mai suni la ele pt ca asa ceva nu se comunica celor care se ocupa efectiv cu distributia acestor pliante.

  43. Irina Says:

    Salut,

    sunt de acord cu problema ca parte a intregului, insa am vorbit personal cu cei de la companiile listate la http://salveazauncopac.ro, si toti mi-au confirmat existenta listei respective. La real distribuitorii au un sistem – chiar cu stickere – pentru cei care nu vor sa primeasca pliante.

    Intr-adevar, este usor sa se ‘piarda’ informatia in sistemul asta de delegari, insa sunt convinsa ca daca un supermarket este sunat de fiecare data cand iti pun pliante desi nu le vrei, vor rezolva cu distribuitorii.

  44. roxana Says:

    foarte tare initiativa! eu nu stiu cum sa-i conving pe oameni sa nu mai ia flyere si in 2 secunde sa le arunce la cos.

  45. Irina Says:

    Ciao Roxana,

    ma bucur ca esti de acord! Ai vazut si http://salveazauncopac.ro ?

    Pentru flyerele de pe strada.. deja daca le arunca la cos e foarte bine :)) Uite aici o discutie pe care am iscat-o pe tema pliante si s-a extins si la flyere: http://www.maimultverde.ro/forum/topic/39/pliante-nesolicitate-hartie-irosita/1 – poate te inspira vreuna din ideile de-acolo ๐Ÿ˜€

    Irina

    ps: am discutat cu un tip care lucra la o firma care isi facea publicitate cu flyere. Zicea ca i-a contactat o singura persoana, care era interesata sa distribuie flyere pt ei ๐Ÿ™‚

  46. perdevara Says:

    salutare,
    ma gandesc sa strang o geanta de plinate si apoi fain frumos ma duc la respectivul market si le las acolo ๐Ÿ˜€ pare aiurea actiunea ,dar uite asa fac si eu ceva…..

  47. dorin Says:

    n-ar fi mai util un sticker cu “NU puneti pliante!”?

  48. Irina Says:

    @perdevara: ai vazut http://salveazauncopac.ro? acolo am pus numerele de telefon la care poti suna ca sa le spui sa nu mai puna reclame in casuta ta postala. daca mai convingi cativa prieteni sa faca acelasi lucru, e ca si cand ai face actiunea propusa de tine, dar mai simplu – prin telefon ๐Ÿ˜€

    @dorin: nu imi e clar ce sugerezi – crezi ca ar fi mai eficient sa punem cuvantul “pliante” in loc de “reclame”? hm, s-ar putea sa ai dreptate..

  49. perdevara Says:

    Varianta cu depozitatu in fata magazinului nu prea merge si in final mi-am dat seama ca stiu pe cineva care lucreaza la un anticariat si uite asa pliantele pot fi reciclate….(sa vad daca accepta sa le aduc pliante zilnic) .:)
    deci urmeaza vanatoarea de pliante.

  50. Paul Florea Says:

    Super tare ideea, o voi promova cu siguranta si voi scrie si despre asta pe blog, chiar voi prelua articolul ca e super tare

  51. Irina Says:

    Ciao Paul,

    mersi de sustinere, avem nevoie!

    Irina

    ps: ii simpatizam pe cei de la MMV, si impingem tot spre eco, dar sa stii ca noi suntem o entitate diferita ๐Ÿ˜€ (citind postul imi dadea impresia ca scrii de MMV :D)

  52. Paul Florea Says:

    Daca te referi la titlu eu asa am considerat ca vin cu o idee propusa de tine, care sustine ideea de verde. Chiar daca m-am inscris la MaiMultVerde asta nu inseamna ca nu apreciez ideiile bune.

    Eco inseamna eco in toate modurile de promovare ca este Stele Verzi, ca este MaiMultVerde sau Copacul de Hartie ma bucur ca exista oameni ce sprijina verdele si ideea de voluntariat.

  53. Irina Says:

    Ok, inseamna ca suntem pe aceeasi lungime de unda!
    Multumesc din nou pentru post!

  54. dorin Says:

    da Irina, e mai explicit Pliante.
    brosuri ceva.

    reclame e atat de vag incat nu cred ca o sa-l ia cineva in seama.

  55. Irina Says:

    got it, mersi de idee!

  56. adelin Says:

    Daca vrei sa duci pliante la reciclat nu trebuie sa incepi vanatoarea de pliante. Ceea ce trebuie sa faci este sa mergi la cei care distribuie si sa le geri, ca ei sunt foarte bucurosi sa ti le dea. Eu de exemplu am vb cu un mosh si mia dat vreo 4 legaturi de Real si Plus si altele. Si ei se bucura ca scapa de ele, si le faci si lor un bine
    De atunci m-am imprietenit cu ala si cand are real imi da vreo 4 legauti, cand are praktiker tot asa.

  57. Irina Says:

    Ciao Adelin,

    foarte interesant ce imi spui.. dar mi se pare ca nu rezolva problema de fond: faptul ca hartia respectiva este total irosita.. sa facem acum un ‘underground al reciclarii’ poate parea o solutie – e mai bine sa fie reciclata hartia decat aruncata – dar idealul cred ca este sa se produca mai putine pliante.. vezi http://salveazauncopac.ro .

    Zi faina,
    Irina

  58. mircea Says:

    pana o sa ajungem sa influentam cate pliante se tiparesc eu “ajut” activ la salvarea planetei: lucrez la o firma de impartit pliante la cutiile postale din sibiu, unde ne cere pe fata sa “scapam” de ele.

    asa ca am contract cu un remat si duc saptamanal cam 2-3 tone de pliante cu paletul. preferatele mele sunt baumax, metro si real – sunt grele si primesc mai multi bani pe ele. totusi asa macar nu ajung in tomberon de unde nu vor fi reciclate probabil niciodata.

    mult succes in proiectul vostru, imi place mult

  59. Traian Says:

    Eu sunt putin mai sceptic in ceea ce priveste asemenea initiative. Desigur, sunt initiative care te fac sa te simti mai bine, sa simti ca ai ajutat intr-un fel societatea.
    Dar pe de alta parte, solutiile pentru reducerea consumului de hartie ar trebui sa vina de sus, nu de jos.
    Trebuie sa realizam faptul ca sunt foarte multi bani la mijloc. Firmele care produc hartie au contracte babane, tipografiile la fel, magazinele nu numai ca isi fac publicitate intr-un mod eficient, crescandu-si vanzarile, dar primesc o gramada de bani de la producatorii care isi prezinta marfa IN revistele respective. Firmele distribuitoare iau o gramada de bani de la magazine, distribuitorii arunca jumatate din pliante si sunt platiti pentru toata cantitatea (ca altfel ar muri de foame, si de multe ori sunt incurajati de sefii lor sa faca asa)… Si toata lumea e fericita… Mircea are dreptate. Daca iti pui sticker, (chiar daca ar fi sute de oameni care ar face asta) nu faci decat sa iti reduci din incomoditatea de a arunca pliante la gunoi in fiecare zi, nicidecum sa reduci volumul de pliante tiparite. Interesele sunt mult prea mari in acest sens.
    Cel mai eficient este sa reciclezi pur si simplu…si cel mai profitabil.. Daca as avea timp, as face si eu la fel cu real-urile de la mine din scara. Dar ii las pe cei mai tineri sa faca asta.
    Numai bine

  60. Irina Says:

    Ciao Traian,

    iti inteleg foarte bine punctul de vedere.

    Da, solutiile ar trebui sa vina de sus, ar trebui sa fie reglementata trimiterea de publicitate.. dar nu toata lumea este fericita in acest peisaj.

    Supermarketurile DAU banii respectivi tipografiilor, dar nu dau de la ei.. ci iau taxe de la producatori pentru ‘publicitate’ – a se vedea scandalul de anul trecut – http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/794671/Revolutie-de-catifea-impotriva-supermarketurilor/

    Pe scurt, producatorii sunt obligati sa plateasca pentru reclamele care ajung in cutiile noastre postale, supermarketurile doar asigura acest serviciu.. si ce se intampla per total este ca platim noi – fie prin preturi mai mari la raft, fie printr-o calitate slaba pentru a mentine preturile scazute.

    Deci.. nu toata lumea este fericita.

    Sunt de acord ca e frumos sa duci la reciclat pliantele pe care le primesti – cu sau fara acordul tau – dar mentinerea acestui circuit al hartiei nu foloseste nimanui, in realitate, in afara de supermarketuri.

    Sunt de acord ca pliantele sunt utile unui segment – nu minoritar – al populatiei, dar exista la fel foarte multi oameni care nu se duc la un supermarket indepartat doar pentru ca e reducere la salam.

    Pe final mai pun un link la http://salveazauncopac.ro
    In afara de carefour, care nu mai raspunde la telefonul de relatii cu clientii, toate supermarketurile listate acolo au raspuns pozitiv la cererea de dezabonare de la pliantele lor.

  61. Irina Says:

    Ciao Traian,

    iti inteleg foarte bine punctul de vedere.

    Da, solutiile ar trebui sa vina de sus, ar trebui sa fie reglementata trimiterea de publicitate.. dar nu toata lumea este fericita in acest peisaj.

    Supermarketurile DAU banii respectivi tipografiilor, dar nu dau de la ei.. ci iau taxe de la producatori pentru ‘publicitate’ – a se vedea scandalul de anul trecut – http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/794671/Revolutie-de-catifea-impotriva-supermarketurilor/

    Pe scurt, producatorii sunt obligati sa plateasca pentru reclamele care ajung in cutiile noastre postale, supermarketurile doar asigura acest serviciu.. si ce se intampla per total este ca platim noi – fie prin preturi mai mari la raft, fie printr-o calitate slaba pentru a mentine preturile scazute.

    Deci.. nu toata lumea este fericita.

    Sunt de acord ca e frumos sa duci la reciclat pliantele pe care le primesti – cu sau fara acordul tau – dar mentinerea acestui circuit al hartiei nu foloseste nimanui, in realitate, in afara de supermarketuri.

    Sunt de acord ca pliantele sunt utile unui segment – nu minoritar – al populatiei, dar exista la fel foarte multi oameni care nu se duc la un supermarket indepartat doar pentru ca e reducere la salam.

    Pe final mai pun un link la http://salveazauncopac.ro
    In afara de carefour, care nu mai raspunde la telefonul de relatii cu clientii, toate supermarketurile listate acolo au raspuns pozitiv la cererea de dezabonare de la pliantele lor.

  62. csaga Says:

    O idee foarta buna!

  63. Irina Says:

    Multumim!

    vezi si http://salveazauncopac.ro

  64. corina Says:

    BAUMAX : te mai si bombardeaza cu reclame cu preturi gresite !!
    Daca si restul angajatiilor din Baumax ar fi alesi dupa criterii de profesionalism ar fi mult mai departe . Dar cum este si Doamna Vlad Cristina Anca , o incompetenta dar angajata pe relatii nu vor ajunge departe , deoarece foarte multi angajati subordonati acestei femei au avut de suferit .
    Preturile gresite la Baumax sunt datorate incompetentei Doamnei Vlad Anca Cristina , care detine functia de Director Achizitii , si care a venit de la Selgros , unde Director General este fratele dansei , Vlad Alexandru . De asemenea la Selgros dupa plecarea D-mnei Vlad sa dat petrecere in toata firma Selgros , deoarece toti angajatii o catalogau drept ceea mai mare japita si scorpie in viata ! Fratele Alexandru Vlad a vandut terenul personal catre firma Selgros si asa sa infiintat sediu Selgros la Brasov !

  65. AlexandraT Says:

    Buna Irina,

    Actiunea ta e demna de tot respectul, dar intradevar si sa lipim stickere presupune un consum de resurse. Ideea cu spatiul special amenajat pentru reclame mi se pare buna in schimb. Eu am o firma de amenajari interioare si am impartit si noi pliante. Incerc sa le fac cat mai mici ca sa nu consum multa hartie si am evitat sa le pun in cutiile de scrisori. In urma distribuirii unui set de 50 de pliante am obtinut 2 lucrari. Ambele persoane mi-au spus ca a fost foarte buna ideea pliantelor (“fluturasi” cum le-au numit dumnealor) motivul fiind, citez, “gasesc numai prostii de pliante, cu chestii inutile, dar pliantul de la dvs. chiar mi-a folosit, pentru ca nu toti ne pricepem la cautat firme pe internet”. Prin urmare, cred ca avem nevoie de o colaborare/comunicare intre cei ce impart pliante-pers. care le primesc-pers. ca tine care incearca sa ajute mediul.

    O zi buna tuturor!

  66. Irina Says:

    Ciao Alexandra,

    ma bucur ca ai luat in considerare economia de resurse cand ai facut pliantele! E o chestie misto.

    Pe de alta parte, asa cum ti-au spus si cei 2 clienti obtinuti prin fluturasii respectivi, cutiile postale sunt inundate de pliante in majoritate inutile. Iar pliantele mici sunt intrecute de supermarketuri care ne ineaca cu oferte pe zeci de pagini.

    Argumentul ‘consumului de resurse’ pentru abtibilde nu e unul solid – este vorba de o hartie de 5 pe 10 centimetri ๐Ÿ˜€

    Imi place ce spui despre colaborare / comunicare intre partile implicate in publicitatea prin pliante – in fond, nu este interesul nimanui ca pliantele sa ajunga la persoane care nu sunt interesate de serviciul respectiv. Intrebarea este cum sa facem optimizarea asta.. o intrebare la care eu, pana acum, nu am un raspuns mai bun decat dezabonarea persoanelor care ‘stiu sa caute firme pe internet’.

    Tu ce parere ai?

  67. marian Says:

    santeti toti care comentati niste sclavi ganditiva ca acel care distribuie pliante o face pt o bucata de paine nu de drag da voi niste infumurati nu aveti alceva de facut decat sa comentati de parca vati schimba amarata aia de cutie postala in fiecare zi ia apucativa de curiozitate macar o zi sa distribuiti pliante apoi sa vad mai comentti va ganditi numai la voi

  68. Marius Pahomi » Despre abordarea eficienta a consumatorilor Says:

    […] in general aceste lucruri nu intereseaza pe nimeni si cum toti locatarii sunt enervati la culme de malderele de gunoi care se revarsa din cutiile lor postale, marketing direct este aruncat pe jos in asteptarea femeii […]

  69. Greenfield blog Autumn Edition » Blog Archive » Sunteti agresati zilnic de pliante publicitare? Says:

    […] […]

  70. costinp Says:

    Imi place ideea. Tocami m-am intors din Bruxelles si acolo am vazut pe multe cutii postale semne “No comercials”. Si m-am gandit ca ce bine ar fi sa fie si la noi asa. Nu lucrez in Advertizing, dar presupun ca, avand in vedere tehnologia din ziua de azi, metoda asta de reclama poate fi inlocuita electronic – lucrucare e deja facut – dar macar sa se reduca volumul de pliante si cataloage. De foarte putine ori, spre niciodata nu am citit pliantele din cutia postala. Daca am nevoie de un produs/serviciu, caut pe net.

  71. Claudiu Says:

    o solutie gasiti si pe http://www.cutieposta.ro/

Leave a reply to adelin Cancel reply