Salveaza un copac!

by

ce preferi: un copac (cu flori) sau 40 kg de hartie?

Pentru a ajunge la maturitate un copac are nevoie de 30 de ani; dupa care din el se fac doar ~40Kg hartie. Asta inseamna ca pentru fiecare an din viata unui copac se produc ~1.33Kg hartie.

In timp ce la in casuta ta postala (Bucuresti) in fiecare an ajung ~4.5Kg hartie.

Adica 3.3 “ani-copac”. Destul de nasol.

Vestea buna: te poti dezabona* de la pliantele care nu iti trebuiesc, dand un telefon/mail. Informatii complete la:

Salveaza un copac


Daca vrei sa faci si mai mult pentru a da castig copacilor in “lupta contra hartiei”:

  • poti planta un copac! participa la actiunile de plantare organizate de ONG-urile eco (primavara si toamna. Cateva ONG-uri din Bucuresti care organizeaza : Mai mult verde, Copacul de hartie, Terra Ecologica, EcoAssist
  • fa inspectie la birou: se printeaza inutil? vorbeste cu seful/colegii daca puteti schimba ceva in ‘regulile de printare’. printati pe ambele fete ale hartiei, si/sau 2 pagini pe coala
  • inca se printeaza multa hartie? colaborati cu copaculdehartie pentru a o recicla – trebuie doar sa o adunati, ei se ocupa de result

* Spunem “dezabona” pentru ca, desi nu te-ai inscris tu sa primesti pliantele respective, si desi nu iti sunt trimise personal, ele functioneaza ca un abonament. Ajung in cutia ta postala, deci ai dreptul de a alege  sa le primesti sau nu.

Tags: , , , ,

6 Responses to “Salveaza un copac!”

  1. brightie Says:

    Buna!

    Ingenioasa initiativa, dar cu sanse aproape nule de succes.

    Companiile astea mentionate pe

    http://salveazauncopac.ro/

    au cunostinta despre demersul asta?

    Daca nu, cine imi garanteaza mie ca nu mai primesc pliante de la care m-am “dezabonat”?

    Daca da, voi initiatorii, chiar credeti ca eu am timp cred ca Domo de ex. se apuca sa faca training cu mesagerii si sa le printeze zilnic liste cu nume si adrese la care NU tre’ livrate cataloagele, in conditiile in care ei nu investesc nici macar oamenii care fac cifra aia numita profit sa se ingrase? Ha-ha.

    Desigur din comentariul de mai sus ar putea reiesi ca eu sunt Toma Necredinciosul – cinicul de servici. Va asigur ca nu-i asa.
    In fapt singurul comentariu pe care de fapt il pot face vizavi de initiativa asta este ca nu a fost gandita suficient si-i mare pacat.

    P.S. O sa-mi lipesc un sticker d-ala pe cutie, totusi. Sa vedem ce se-ntampla.🙂

  2. Irina Says:

    Buna brightie,

    Ma bucura sinceritatea comentariului tau.

    La firmele listate acolo am sunat eu personal, le-am cerut sa ma scoata de pe lista de ‘abonati’, si mi-au confirmat faptul ca am fost trecuta la “exceptii”.

    La Bricostore si Mr. Bricolaj mi s-a spus ca nu stiu despre ce e vorba si ca nu au exceptii.

    La Proges am discutat cu o doamna care mi-a sugerat sa imi pun un actibild pe cutia postala, pe care sa scriu ca nu vreau pliante – si a fost neplacut surprinsa cand i-am spus ca am deja actibild mare si rosu si a fost ignorat. Mi-a promis ca va fi luat in considerare.
    La real mi-au spus ca distribuitorii lor au niste actibilde speciale de pus pe cutiile celor care nu vor pliante; i-am spus si ei ca am deja unul mare si rosu si a zis ca e ok, ca nu vor mai pune.

    Pana acum, de cand am actibildul & am sunat la fiecare din supermarketurile de la salveazauncopac.ro, volumul de pliante de la supermarketuri a scazut simtitor – doar Praktiker pare sa mai ‘uite’ cate un pliant.

    La sora mea, care are actibild dar nu s-a dezabonat de la supermarketuri, ajung pliante ceva mai putine decat inainte, dar nu semnificativ. Deci dezabonarea la telefon este momentan mult mai eficienta decat abtibildul.

    Despre cat a fost gandita initiativa asta, pot sa-ti spun ca m-am gandit foarte mult inainte sa o lansez, tocmai pentru ca noi suntem un blog independent scris de 2 persoane, nu suntem un ONG, nu avem buget etc. Ce avem, o voce, niste indrazneala, si speranta ca putem sa-i inspiram si pe altii sa ne urmeze. Si impreuna sa schimbam lucrurile in bine.

  3. Mugur Says:

    Super initiativa! Felicitari!

  4. Irina Says:

    Multumim!

  5. mimi Says:

    la noi in scara le arunca pe jos sau in cosul de gunoi, nu ni le pun in cutia postala

  6. Irina Says:

    Ciao mimi,

    foarte nasol ce se intampla la voi in bloc.

    daca ai putin timp liber, cred ca ar fi util sa anunti chestia asta supermarketurilor de la care sunt afisele.. Ei lucreaza cu firme pentru distribuirea de pliante, si din cate vad eu nu au idee de cum isi fac respectivii ‘treaba’.

    Eu cand am sunat la unul din supermarketuri sa ma ‘dezabonez’, mi s-a spus ‘pune-ti pe cutia postala un abtibild in care zici ca nu vrei’. Le-am replicat ca il am pe cel mare si rosu ( https://steleverzi.wordpress.com/2008/10/10/bye-bye-pliante-pregatim-artileria/ ) si au fost surprinsi neplacut ca distribuitorii nu l-au respectat, si mi-au promis ca nu se va mai repeta.

    Deci.. daca ai cateva momente, suna-le si spune-le. Trebuie sa ‘protestam’ pentru ca situatia se imbunatateasca.

    Irina

Leave a Reply

