Toyota Prius, bloggerii & eco-living

by

Toyota Prius - invitatie pentru bloggeri
Saptamana trecuta am primit invitatie de la Manafu la o “intalnire prieteneasca” intre “bloggeri interesati de probleme de mediu si noi tendinte” si reprezentantii Toyota Romania – 2 Prius si umani – brand manager & PR. + un mediator din clasa ‘foarte verde’ – Dragos Bucurenci.

Reactia mea initiala la idee nu a fost extrem de favorabila, mi s-a parut un fel de ‘hai sa adunam bloggerii si Toyota poate scriu cat de verde e Toyota’ – ceea ce nu e neaparat rau ๐Ÿ™‚ – dar m-am bucurat ca am decis sa merg.

Paranteza: acum 1 an am decis ca nu vreau sa conduc prin Bucuresti => stau intr-o zona ceva mai scumpa, dar conectata direct la metrou si pot ajunge pe jos acasa din centru intr-un timp rezonabil in loc sa iau taxiul. Stiind ca asta nu e o optiune pentru multi dintre noi, care au nevoie sa se deplaseze zilnic mai mult sau mai putin rapid prin trafic, sa mergem inainte..

Dupa ce Manafu a deschis evenimentul cu un video motivational, legat atat de eco cat si de ‘the power of bloggers’ (o secventa de film in care un post despre comportarea neeco a unui oficial pune pe foc casa alba), cei de la Toyota au facut o prezentare despre masina. Continut interesant cu fonturi mult prea mici :), intr-un stil foarte fair pe care l-am apreciat – s-a mentionat si existenta concurentei, s-au discutat si avantaje si dezavantaje etc.

.. si mai multe poze (de la inconstantin)

Ce mi s-a parut interesant:

  • la un consum mediu, masina economiseste 1 tona de CO2 /an. asta inseamna ~1/3 din emisii economisite fata de o masina normala
  • tot la un stil de mers mediu, combustibilul consumat este ~1/2 din cat consuma o masina normala. Economia facuta pe un an (aproximata la cerere – cu berea in mana si fara calculator – de managerul brandului) este de 1200-1500E
  • desi in catalog puterea este de ~60 cai putere, in realitate are ~100 cai putere, pentru ca are un motor electric si unul pe benzina (iar in catalog se pune doar cel pe benzina)
  • Prius are un motor hibrid (electric + benzina), nu functioneaza cu combustibili hibrizi (cu componente vegetale)
  • motorul electric are randament maxim la viteze mici (pe loc, pornire, intaia si a doua din sistemul clasic) iar motorul pe benzina la viteze mari. Prin urmare, se procedeaza asa: se porneste cu motorul electric, se continua, la viteza mare ‘pompeaza’ si cel pe benzina
  • pretul e de ~25000E, daca nu e ‘la promotie’ (in iunie, 23.123 euro, cu tot cu TVA)
  • in pretul asta au bagat un interior foarte fain, + tot felul de nebunii tehnice de genul: cand merge motorul cu benzina, simultan il incarca pe cel electric, cand franezi energia e captata si introdusa in sistem etc
  • Prius e la a 3-a generatie, se vinde in cantitati mari -> e sigura, testata, all ok

Discutiile de dupa s-au invartit in jurul:

  • daca faptul ca Mihaela Radulescu si-a cumparat Prius ajuta brandul
  • daca targetul de 90 Prius vandute anul acesta ale celor de la Toyota nu este mult prea mic – de unde tot felul de discutii despre targetul masinilor, cum ar trebui marketate, ce ar trebui facut etc – audienta a iesit la interval destul de animat atat cu intrebari cat si cu posibile raspunsuri si idei
  • masinile hibrid ca alternativa economica – in conditiile in care pretul carburantilor creste, pretul mai mare al masinii e amortizat de faptul ca zi de zi platesti mult mai putin pe benzina, timp de n ani; asta se intampla deja in Canada unde oamenii migreaza in masa spre motoare hibride
  • designul exterior ‘urat’ al masinii (a carui unicitate este apreciata totusi de unii) compensat de interior
  • faptul ca ar trebui sa existe alternative hibride la orice masina ๐Ÿ™‚
  • intrebarea ‘daca ai avea nevoie si banii ti-ai luat Prius?’ – intrebare la care majoritatea a raspuns da (din care un procent semnificativ nu aveau nevoie si alt procent semnificativ nu aveau banii ๐Ÿ™‚ )
  • faptul ca a avea o masina eco nu e (inca?) la fel de rentabil in Romania ca in alte tari din UE – in care esti scutit de taxe pe masina / pe intrarea in centrul orasului etc (ministrul mediului, care iesise la bere chiar in Green Hours si a fost rugat sa ne zica ceva, nu a zis prea multe decat ca ‘va fi’ si la noi candva – eternul viitor continuu)

Au fost prin jur si fluturasi cu ghidul de conducere ecologica de la Toyota – care se pare ca nu exista in forma digitala decat ca poza, asa ca pun aici ideile principale:

  • a conduce ecologic = a conduce atent, a reduce consumul de combustibil, a reduce impactul asupra mediului (emisii de CO2 in principal)
  • plecare: da jos greutatile de care nu ai nevoie, planifica-ti calatoria, nu folosi masina pe distante scurte
  • intretinere: verifica presiunea in pneuri, fa revizii
  • condus: schimba viteza mai devreme, foloseste accesoriile electrice doar daca chiar trebuie (aer conditionat in special), anticipeaza traficul, nu tine deschise si geamurile si aerul conditionat, opreste motorul cand e clar ca vei astepta 30-60+ secunde.
  • rezultate: economie potentiala totala de 20-30%

Pe final, niste linkuri:

Ratingul evenimentului: 5 stele

Evenimentul in viziunea altora: Manafu, Dragos Bucurenci

Adrian Ciubotaru, Ahilosu, Andrei (SwaMp), Buddha, Cabral,ย  Corina Murafa,ย  Cyberculture.ro, Dan Dumitrescu,ย  DragoลŸ Dehelean, Filip Lepus, INconstantIN, Marius Balaci, Marius Tudor, Madalina, Mihnea Miculescu, Mircea Scฤƒrlฤƒtescu, Phoebs, Radu Ionescu, Sorin Tudor, Vlad Bogos

4 Responses to “Toyota Prius, bloggerii & eco-living”

  1. Adelle Says:

    Interesante puncte si linkuri. Felicitari pentru articol ๐Ÿ™‚

  2. Irina Says:

    ๐Ÿ˜‰

  3. behindblueeyez Says:

    Pacat ca nu e mai frumoasa masinuta, ar fi ajutat vanzarile mai mult decat Raduleasca, Bucurenci si all the other green-trendy-people care o vor promova ๐Ÿ™‚
    Mi-a placut articolul, foarte bine documentat.

  4. Irina Says:

    Interesanta partea asta cu design-ul, eu nu sunt pasionata de masini (intr-atat incat nu le disting daca le vad, nici pe cele foarte cunoscute) asa ca la un moment dat l-am intrebat pe un tip care argumentase ca e urata.. ce anume e urat. Dat fiind ca singurele chestii pe care le-am distins ca fiind deosebite au fost felul in care se continua parbrizul cu botul masinii si farurile ๐Ÿ˜€ (chestii care mi-a raspuns prompt ca exista si la alte masini), intrebarea era.. ce anume e asa urat. Si raspunsul a fost ca e o chestie de gust si stil..
    prin urmare, sansa masinutei pare a fi sa fie mai multi oameni care si-o permit si carora sa nu le contrazica gusturile ๐Ÿ˜€

Leave a comment